Van Vangsnes naar Rjukan - Reisverslag uit Rjukan, Noorwegen van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu Van Vangsnes naar Rjukan - Reisverslag uit Rjukan, Noorwegen van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu

Van Vangsnes naar Rjukan

Blijf op de hoogte en volg Victor

24 Juni 2019 | Noorwegen, Rjukan

Hallo allemaal,

Gisteren gereden naar onze laatste hutje in Noorwegen.
We zijn gereden via Vik naar Flåm. Hierna weg 50 over de Hallingskarvet naar Hol.
Dit was een mooie weg met veel tunnels(die zijn erg donker) en een hoogte van ongeveer bijna 1200 meter Het was hier 5 graden. Hier vandaan gereden naar Geilo en een kleine binnendoor weg die de navigatie niet kende. Met kaart uitgevonden.
Op de camping, die door Nederlanders wordt gerund, was het 17 graden.
Sinds een aantal dagen weer heerlijk buiten kunnen eten in het zonnetje.

Vandaag gereden naar naar de Gaustatoppen. Op een hoogte van 1150 meter, een treintje genomen in de berg, met hellingpercentage van 39%!
Dit bracht ons binnen 1 kwartier naar 1800 meter.
Hier rond gelopen en naar het hoogste punt via een stenen trap. Dat was op 1850 meter
Terug beneden met de auto wat rond gereden en stukjes gewandeld. Geluncht op 1260 meter.
Het was weer een heerlijke dag. Met 20 graden op de camping en 4 graden boven op de bwerg.
Helaas begon het 's avonds weer te regenen.
Morgen op weg naar de boot.
Groeten, Marianne & Victor

• 24 Juni 2019 - 17:44

Anne L Taylor:

LOL. you guys sure are not used to those elevations!

• 24 Juni 2019 - 18:04

Tineke: