Onze dagen in Vangsnes - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu Onze dagen in Vangsnes - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu

Onze dagen in Vangsnes

Blijf op de hoogte en volg Victor

22 Juni 2019 | Noorwegen, Vangsnes

Hallo allemaal,
Gisteren zijn we naar Gudvangen gereden.
Daar een boottocht door het fjord gemaakt.
We starten in het Nærøyfjord (oftewel smalle fjord) en vaarden in 2 uur naar het Aurlandsfjord. te weten het zeer toeristische plaatsje Flåm.
Onderweg een zeer mooie waterval gezien. De boot draaide daar om, zodat iedereen het goed kon zien. Hij kwam ook erg dichtbij(zie foto's).
Daarna een half uurtje rondgelopen en toen de bus terug genomen. dat duurde 20 minuten door een 11,4 kilometer lange tunnel.
Op de heen en terugweg gingen we over een bergpas boven de 1000 meter. Hier koffiepauze gehouden allebei de keren bij 5 graden. Zie de eerste 2 foto's.

Vandaag naar het plaatsje Vik.Daar een wandeling gedaan die langs 2oude kerken kwam. De eerste heet Hove Stone Church. Dit is het oudste stenen gebouw hier(waarschijnlijk een van de oudste in Noorwegen) uit de 12e eeuw.
Daarna kwamen we bij de Hopperstad Stave Church. Staafkerken zijn iets vanuit de Noorse oudheid. Deze is uit de 12e eeuw en een van de oudste nog bestaande in Noorwegen. Zij zijn gebouwd compleet van hout.
Verder was het beide dagen wisselend bewolkt met hoosbuien en rond de 10 graden. We zien dat er op sommige bergen verse sneeuw is gevallen.
Morgen verlaten we de schitterende fjorden achter ons. We rijden dan naar Rjukan. De autorit belooft weer erg mooi te worden. Hier horen jullie later meer over.

Groeten, Marianne & Victor

• 22 Juni 2019 - 18:27

Tineke:

Mooie foto's weer! Wij hebben ook staafkerken bezocht. Prachtige omgeving!