van Hallstahammer naar Sollerön - Reisverslag uit Sollerön, Zweden van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu van Hallstahammer naar Sollerön - Reisverslag uit Sollerön, Zweden van Victor Heemskerk - WaarBenJij.nu

van Hallstahammer naar Sollerön

Blijf op de hoogte en volg Victor

15 Juni 2019 | Zweden, Sollerön

Hallo allemaal, bedankt voor de reacties, leuk om te lezen.

In Hallstahammer(13 juni) vanaf de camping 2 korte wandelingen gedaan tussen de buien ddor.
De eerste was langs een stukje van het Strömsholms kanaal. Met veel sluizen. Dit kanaal heeft over 110 km een verval van 100 meter en 26 sluizen. En het begin is van ongeveer 1640.

De tweede wandeling was door een klein natuurgebiet naast de camping.

Gisteren (14 juni) gereden naar Solerön. Onderweg een voormalige zilvermijn bezocht. Afgedaald tot ongeveer 60 meter onder de grond. Via trappen. Deze mijn is grotendeels begonnen voor 1700. Dit gebeurde met hamer en beitel. Ze maakten vuren om het gesteente zwak te maken.
Erg indrukwekkend.
Gereden door mooie natuur en het werd steeds heuvelachtig. Het was ook de eerste echte mooie warme dag van onze vakantie.
Onze camping ligt in het Siljanmeer op een eiland. Welk via 2 bruggen te bereiken is. Na aankomst even met onze voeten in het water, maar was erg koud.

Vandaag ontbeten buiten(voor het eerst), daarna een rondje om het meer gemaakt en leuke oude dorpjes bezocht. Een met een 865 meter houten pier. Ook uit ongeveer 1865.

Terug op de camping heeft Victor toch even gezwommen in het water van 14,2 graden celsius. De Zweden doen het ook, Marianne vond het toch echt te koud.

Heerlijk liggen zonnen aan het meer en nu is er live soul en blues muziek op de camping.
Morgen rijden we naar alweer onze laatste camping en overnachting in Zweden. Wat gaat het snel.
Volgende wordt geschreven vanuit Noorwegen

• 16 Juni 2019 - 05:59

Bi En Gerard:

Wat maken jullie weer een mooie, bijzondere reis.
    Jullie verslagen zijn heel leuk om te lezen, we krijgen een mooie indruk
    De foto's zijn ook prachtig
    Heerlijk hoor, geniet nog van jullie reis xxx

• 28 Juni 2019 - 16:06

Annek Sollie:

Fotoos laten n mooie reis zien!
    Goede reis terug.
    Wij zijn ook gek geworden op deze noordelijke landen.
    Gr anneke